+A A-

Kışı, Güçlü Bir Bağışıklıkla Karşılamak için…

Sonbaharın gelişi ve yaklaşan Kış aylarıyla birlikte artış gösteren salgın hastalıklardan korunmanın yolu bağışıklık sistemini güçlendirmekten geçiyor. Peki bunun için hangi besinleri tüketmek gerekiyor? Medicana International Ankara Hastanesi Beslenme ve Diyetetik Uzmanı Gülçin Ergazi, vücudun savunma sistemini güçlendirmenin yollarını anlattı.


Güçlü bir bağışıklık siteminin öneminin mevsim dönümlerinde ve soğuk havalar yaklaşırken daha da arttığını ifade eden Dyt. Gülçin Ergazi, metabolizmayı ve dolayısıyla bağışıklık sistemini güçlendirmek için yeterli ve dengeli bir beslenmenin, düzenli ve kaliteli bir uykunun, hareketli bir yaşam tarzının ve stres kontrollü bir hayattın çok önemli olduğuna dikkat çekti.

Savunma Sistemini Güçlendiren Besinler

Vücudun savunma sistemini güçlendiren besin grupları hakkında da bilgi veren Beslenme ve Diyetetik Uzmanı Gülçin Ergazi, şunları söyledi: “A,C,E gibi antioksidan vitaminleri içeren yumurta, süt, yoğurt, kefir, balık, koyu yeşil sebzeler (ıspanak, tere, roka, maydanoz, brokoli, yeşil biber vb.), özellikle soğan, sarımsak, mantar, sarı-turuncu ve kırmızı sebzeler, meyveler (nar, mandalina, portakal, greyfurt, limon, kuşburnu, kivi vb.) ve kurubaklagiller, ceviz, badem, fındık gibi yağlı tohumlar bağışıklığı koruyan ve güçlendiren önemli besinlerdir.”

“Yağ Tüketimini Azaltmayın”

Beslenmede yağ tüketimine son vermenin en sık yapılan hatalardan biri olduğunu belirten Ergazi, “Ancak yağ miktarının beslenmede gereğinden fazla olması da bağışıklık sistemi üzerinde baskılayıcı etki yaparken, gereksiz kalori alımıyla kilo artışına neden olur. Somon, taze ton balığı, sardalye, ringa balığı, uskumru gibi balıklar ile kuruyemiş ve yağlı tohumlardan ceviz, badem, keten tohumu, ay çekirdeği, kabak çekirdeği, susam, yerfıstığı, fındık gibi besinler miktar düzenlemesi yapılarak tüketilmelidir” dedi.

“Sebze ve Meyveleri Posasıyla Tüketin”

Her besin grubundan yeterli ve dengeli bir şekilde tüketmenin genel sağlık için oldukça önemli olduğunu söyleyen uzman diyetisyen “Bu şekilde yavaşlayan metabolizma, gece yemeleri ve hareketsizlik sonucu ortaya çıkacak kilo artışlarının da önüne geçilmiş olur. Güne güçlü ve güzel bir kahvaltı ile başlamak hem metabolizmayı çalıştırır hem soğuk havalarda vücut direncini güçlü kılar. Doğru saatte doğru miktar besin alınırsa açlık hissetmeden bir sonraki öğünde fazla miktar yiyecek tüketimi engellenmiş olur. Bu da sindirim problemlerini ortadan kaldırır. Kış mevsiminde sebze ve meyve çeşitlerinden yararlanmak hem kilo kontrolü  hem de sağlık için gereklidir. Sebze ve meyveleri posası ile birlikte tüketmek bağırsak faaliyetlerini artırarak daha kolay bir sindirim sağlar.”

Son Güncelleme: 05.10.2018 Medicana